.

Lesson 14 - 요한복음 5:28-5:30 + Prayer
 

 

 

"요한복음 5:28-5:30 Good News Bible"
 

 

28)Do not be surprised / at this;

놀라지 말라              / 이에;

 

the time is coming / when all the dead will hear his voice

때가 오고 있다      / 모든 죽은 자들이 그의 음성을 듣고

 

29)and come out of their graves:

그들의 무덤에서 나올 때가:

 

those who have done good / will rise and live,

선을 행한 자들은             / 일어나 살게 될 것이다,

 

and those who have done evil / will rise and be condemned.

그리고 악을 행한 자들은         / 일어나 정죄 받게 될 것이다.

 

30)“I can do nothing / on my own authority;

"나는 아무것도 할 수 없다 / 내 자신의 권위로;

 

I judge only / as God tells me,

나는 오직 심판한다 / 하나님께서 내게 말씀하신 대로만

 

so my judgment is right

그래서 내 심판은 의롭다,

 

because I am not trying to do / what I want,

왜냐하면 나는 하려고 노력하는 것이 아니라 / 내가 원하는 것을

 

but only what he who sent me wants.

오직 나를 보내신 그분이 원하는 것을 하려 하기 때문이다.

 

.


"Prayer"

By Revd. Ed Young


 

S. Sin - As I forgive sin against me / by others,

S. 죄 ? 내게 지어진 죄를 용서하는 것처럼 / 다른 사람들에 의해

 

So I know / my heavenly Father forgives my sin

나는 알고 있습니다 / 나의 하늘 아버지께서 나의 죄를 용서해 주시는 것을

 

as a member of the family

가족의 한 구성원으로서

 

T - Don't let me get entrapped / in situations

T ? 내가 함정에 빠지지 않게 하소서 / 상황들 속에

 

that I will not be able to handle.

내가 감당치 못할

 

And that's the outline.

그것은 개요입니다

 

It's not a Lord‘s prayer.

그것은 주기도문이 아닙니다

 

But it's an outline / of how we pray.

그것은 개요입니다  / 우리가 어떻게 기도해야 하는가의

 

And then Jesus goes on and says,

그리고 나서 예수님은 계속해서 말씀하십니다,

 

"I want to give you / two motivating illustrations

"나는 너희에게 주기를 원한다 / 자극이 될만한 두 가지 실례를

 

that deal with prayer.

기도를 다루고 있는"

 


.



Posted by 김재오
: